درباره «بل ۲۱۲» (Bell ۲۱۲)، هلیکوپتر حامل رئیس جمهور + عکس اولین تبلت پوکو چه زمانی رونمایی می‌شود؟ هوش مصنوعی پلتفرم «دیوار» چطور کلاهبرداران را شناسایی می‌کند؟ بهبود شارژدهی باتری در اندروید ۱۵ تگرگ چگونه به وجود می‌آید؟ + عکس نسخه فوق پیشرفته هوش مصنوعی «جمنای لایو» با توانایی مکالمه زنده رونمایی شد شواهدی جدید از زمان عرضه گلکسی S24 FE تریلر سینماتیک بازی Assassin’s Creed Shadows منتشر شد اطلاعاتی جدید از دوربین و نمایشگر گلکسی S۲۵ کنترلر Proteus برای بازیکنان دارای معلولیت ایکس باکس رونمایی شد + مشخصات توصیه‌های ایمنی برای مقابله با آسیب‌های سیل ویدئویی جدید از حرکات حیرت‌انگیز ربات انسان‌نمایUnitree G1 | رقیب اطلس بوستون داینامیکس گوگل قابلیت جدید درک بصری را برای جمینای معرفی کرد + ویدئو برنامه‌های جدید صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مدیرعامل ابرآروان: دلیل اختلال و کندی اخیر اینترنت ایران حملات سایبری و ناتوانی زیرساخت است تریلر جدید بازی The Rogue Prince of Persia + زمان عرضه OpenAI قابلیت‌های صوتی و تصویری جدید ChatGPT را معرفی کرد نسخه دسکتاپ ChatGPT رونمایی شد GPT-4o، مدل جدید هوش مصنوعی OpenAI، معرفی شد محققان می‌گویند هوش مصنوعی یاد گرفته‌ چطور انسان‌ها را فریب دهد
سرخط خبرها

از هر ۱۵ نقطه نورانی در آسمان، یکی ماهواره است!

  • کد خبر: ۹۱۱۷۳
  • ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
از هر ۱۵ نقطه نورانی در آسمان، یکی ماهواره است!
شبیه سازی‌های پژوهشگران نشان می‌دهد با سرعت کنونی فرستادن ماهواره‌ها به مدار زمین، به زودی بسیاری از نقاط نورانی که در آسمان می‌بینیم، ماهواره خواهند بود نه ستاره.

به گزارش شهرآرانیوز - شبیه سازی‌های پژوهشگران نشان می‌دهد با سرعت کنونی فرستادن ماهواره‌ها به مدار زمین، به زودی بسیاری از نقاط نورانی که در آسمان می‌بینیم، ماهواره خواهند بود نه ستاره. سامانتا لاولر، دانشیار ستاره شناسی در دانشگاه رجاینا در کانادا، در گزارش مفصلی به این موضوع پرداخته و نوشته است: من در خارج از شهر و در مزرعه روستایی خود در ساسکاچوان هستم و با همسایگانم صحبت می‌کنم. من از آن‌ها دعوت کرده ام تا با تلسکوپ من به آسمان شب نگاه کنند و قدر آن را بدانند.

«زومیت» در این باره می‌نویسد: پس از ابراز شگفتی درباره حلقه‌های زحل و نوری که بیش از دو میلیون سال نوری است که از کهکشان آندرومدا در سفر است تا به چشم‌های ما برسد، گفت وگوی ما به ناگزیر به سمت دنیاگیری، کار از خانه و شکایت درباره اینترنت روستایی می‌رسد. همسایه من به طور اتفاقی به این موضوع اشاره می‌کند که آن‌ها به تازگی به استارلینگ به عنوان ارائه دهنده اینترنت خود روی آورده اند. نگاهی به آسمان می‌اندازم و متوجه ماهواره درخشان درحال حرکتی در آسمان می‌شوم که تقریبا مطمئن هستم ماهواره استارلینک است، زیرا آن‌ها اکنون تقریبا نیمی از حدود ۴ هزار ماهواره عملیاتی را تشکیل می‌دهند و بسیار درخشان هستند.

نفس عمیقی می‌کشم و به دقت فکر می‌کنم که چگونه باید درباره هزینه زیادی که همه ما باید برای اینترنت استارلینک بپردازیم، صحبت کنم. من همسایگانم را به خاطر این تغییر سرزنش نمی‌کنم. در اینجا، مانند بسیاری از قسمت‌های روستایی آمریکای شمالی، گزینه‌های اینترنت خوبی وجود ندارد و با توجه به این موضوع که افراد زیادی در طول دنیاگیری، از خانه کار می‌کنند یا در کلاس‌های خود شرکت می‌کنند، هر چیزی که زندگی را برای آن‌ها راحت‌تر کند، فوری با قبول آن‌ها مواجه می‌شود، اما دقیقا می‌دانم این هزینه چقدر می‌تواند بالا باشد. پیش بینی‌هایی در این باره دارد که اگر شرکت‌های ماهواره‌ای برنامه‌های فعلی خود را دنبال کنند، آسمان شب چگونه خواهد بود.

من همچنین می‌دانم که به علت موقعیت نور خورشید و مدار‌هایی که انتخاب شده است، مدار ۵۰ درجه شمالی یعنی جایی که در آن زندگی می‌کنم، از نقاطی است که به شدت تحت تأثیر قرار می‌گیرد. در شرایطی که قانونی درباره مسئله ماهواره‌ها وجود ندارد، طبق نتایج شبیه سازی‌های من، در آینده نزدیک، از هر ۱۵ نقطه نورانی که می‌توانید در آسمان ببینید، یک مورد در واقع ماهواره خواهد بود، نه ستاره. این موضوع برای پژوهش‌های نجوم فاجعه بار خواهد بود و آسمان شب را در سراسر جهان به طور کامل تغییر خواهد داد.

اکنون مدار نزدیک زمین، جایی که همه ماهواره‌ها قرار است در آن فعالیت کنند، تقریبا مشمول هیچ قانونی نیست. هیچ قانونی درباره آلودگی نوری، آلودگی جوی ناشی از پرتاب ها، آلوده جوی ناشی از ورود دوباره یا برخورد بین ماهواره‌ها وجود ندارد.

این ابَرصورت‌های فلکی حتی ممکن است در درازمدت از نظر مالی مقرون به صرفه نباشند و سرعت اینترنت ممکن است زمانی که کاربران زیادی به طور هم زمان به اینترنت متصل شوند یا زمانی که باران می‌بارد، کم شود، اما اکنون شرکت‌ها با سرعت دیوانه واری درحال پرتاب ماهواره‌ها هستند و آسیبی که آن‌ها به آسمان شب، اتمسفر و ایمنی مدار نزدیک زمین وارد می‌کنند، حتی در صورت ورشکستگی‌های اپراتور‌ها از بین نخواهد رفت.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->